Back home!!

Hej alla! Nu är vi hemma igen efter ännu ett äventyr i Thailand. Jag tar det från början!
Torsdag lyfte vi från Visby flygplats och senare under dagen från Arlanda mot Thailand, landade i Bangkok på fredag morgon efter en riktigt bra flygresa med Thai air (kan varmt rekomenderas!!) Fortsatte men en flygresa till Trat. Taxi mot piren för att ta oss ut till Koh Maak, stället där vi blev avsläppta kändes som platsen gud glömde, vi var mitt ute i ingenstans!!! Men båtbiljett fick vi tag på och väntan började för det gick bara en båt om dagen ca 4 timmar senare!
Koh Maak skulle vara ett helt fantastiskt ställe men jag såg då inget som var fantastiskt med den ön! Vi började undra varför alla som åkte samma båt som vi hade handlat med sig en himmla massa mat, men det förstod vi när vi kom fram för det fanns ingenting, och de var endast 6 st hotell som hade öppet under lågsäsong. Men det blev en natt och sedan begav vi oss tillbaka till fastlandet för att byta pir och sätt kosan mot Koh Chang. Efter någon timmes letande hittade vi ett kanon hotell (det som jag skrev om i förra inlägget). Där stannade vi i 4 nätter och hann med en hel del saker, Vi gick på spa och fick massage 80 kr och fransk manikyr 40 kr, var ute och åt på ett par ställen, hyrde moppar och såg det JÄTTE stora vattenfallet, och andra härliga platser!

Vårt nästa mål var ön Koh Samet, väl framme åkte vi runt på hotelljakt och slog oss tillslut ned på Lima Coco, till en början var jag sådär nöjd (vi kom fram på kvällen när mörkret hade börjat lagt sig) men nästa morgon uppenbarades ett litet paradis med en fantastisk strand precis nedanför hotellet! Vi tillbringade 5 nätter där, och bara njöt av stranden, Mojitos, mat och varandras sällskap! Vi hyrde oxå 4-hjulingar en dag, Jonas körde och han skall ha all kredd för att han fixade det så galant som han gjorde, för vägarna på ön var inte att leka med! Det var ungefär 100 meter totalt på ön som var asfalterad.

På söndagen var det dags för oss att sätta kurs mot Bangkok och shoppingen!!!!! Väl framme i Bangkok så skulle vi återigen hitta ett hotell, och det var lättare sagt än gjort. Emma hade som tur var tittat runt lite innan vi åkte och första natten tillbringade vi på ett hotell som låga på Khaosan Road (en känd backpacker gata), vi hade tillslut bestämmt att vi skulle stanna på hotellet de sista nätterna, men när klockan var 3 på natten och jag och Jonas fortfarande kunde sjunga med i musiken från gatan bestämde vi oss för att flytta! Ville inte gärna komma hem som ett lik efter ett par sista sömnlösa nätter...=0) Genom en resebyrå hittade vi ett hotell som låg närmare shoppingen och begav oss dit, hotellet var fint men tyvärr så var inte rummen riktigt lika fina, efter en del överläggande så bestämde vi oss för att inte flytta mer och försöka göra det bästa av de sista dagarna och bara njuta av det som var kvar!
Det shoppades en hel massa och Starbucks fick ett par besök av oss de dagarna...=0) En dag var vi på Siam ocean world, riktigt häftigt ställe med massa massa fina fiskar och en hel del fula oxå!

På torsdagnatten var det dags för oss att återigen vinka hejdå till Thailand och ta oss hela långa vägen hem till Gotland igen! Det var en kanon resa och tack så jättemycket för underbart sällskap Emma och Christopher!

Det här är det längsta inlägg jag någonsin gjort, men det finns ännu mer att berätta, men då går väl ögonen i kors på er...=0) Slänger me lite bilder så ni får se vilka underbara stundervi haft och platser vi har sett under resans gång!

Antligen!!

Sa ar vi ivag! Ser ju lite konstigt ut nar jag skriver, men det finns ju inga aao me prickar over! Vi har ialla fall landat pa en harlig o som heter koh Chang, vart forsta mal va att ta oss till koh Maak men tyvarr sa uppfylldes inte vara forvantningar. Sa efter en kort natt tog vi oss av Koh Maak och vidare hit! Idag har vi varit ivag pa en moppeutflykt, var vid ett jaaaatte stort vattenfall (efter en jaaaatte lang promenad i djungeln) Sen vidare ner mot nagra mindre strander. Tyvarr sa har jag varit dalig pa att ta kort med mobilen sa det ni far se idag ar kort fran hotellet vi bor pa! Ett riktigt kanon hotell for ynka 240 kr om dagen och da ingar frukost, handukar till poolen och folk som bar ens vaskor!!!!
Hoppas ni har det bra dar hemma for de har vi! Massa kramar fran oss men en kall Singha i handen!!

M

Hoppas....

På många mysiga stunder fulla av skratt som den här!

Nu ryker barret!

Japp, igår bestämde sig Jonas för att det skulle av! Och jag va lite rädd att det inte skulle fungera eftersom trimmern lät lite slö, men tillslut fick jag av allt hår! Så nu blir det inte så svettigt i Thailand för honom...=0)
För imorgon så drar vi!!!!! Herre gud så jag har längtat och nu är det äntligen dax! Så förhoppningsvis hinner jag få in ett inlägg eller två så ni kan få en lite inblick i hur vi har det!

Gröna fingrar!

Är inget jag har, Jonas brukar alltid säga att jag skall köpa blommor utan blommor, för då kanske jag kan hålla dem vid liv! Lägger ut en mindre förmögenhet på alla blommor (ute som inne) som jag köper för att några dagar senare se stå döda!
Men en sort som verkar trivas med min misshandel är mina orkidéer, så här fina blir de!

Får det lova att vara lite kaka...

Som jag just har baka! Sorry Camilla det får bli en annan jag bjuder dig på, för den här skall J ha med sig på jobbet. Var förresten en sväng på stan idag med Angelica, skulle fika och jag tänkte hålla hårt i plånboken inför stundande resa, men det är väldigt svårt att motstå ett par Tiger jeans som är nedsatta, och dessutom sitter gudomligt...Så de fick följa med mig hem. Lika så gjorde ett par bas BH:ar....Dålig karraktär! Men men ibland så måste man, eller rätt så ofta!!
Tack så mycket för idag Angelica, hade riktigt härlig dag tillsammans med dig!

Hemmafru.....eller?

Nej de vill jag nog inte kalla mig, men efter gårdagens storkok kan man nästa börja undra...Men gott blev det! Tyckte vissa ialla fall...Det jag gjorde va jordgubb och rabarber saft och sen lite äppelkräm på de! Allt (utom jordgubbarna) plockat från vår härliga trädgård. Känns så himmla lyxigt att kunna plocka massa godis från trädgården och sedan avnjuta dem på olika vis!
Som sagt va det inte lika uppskattat av alla....

Jag: Jag har ställt fram lite kräm.
Jonas: Du de här rabarberna har gjort sitt i sommar!
Jag: Nej men de här är ju inte rabarber!
Jonas: Eh, nej men jag menar krusbären.
Jag: Men det är ju inte krusbär heller....
Jonas: Men vad är det då?
Jag: Det är äpplen! Känner du inte det?
Jonas: Nej, den här va inte så god, men saften kan man ju ialla fall smaka att det är jordgubb...=0)

Så mycket för den krämen! Men jag tyckte ialla fall både saften och krämen va god!

5117

Är antalet bilder jag har sorterat och fixat med idag, det tog bara ca 4 timmar....Herregud va bilder man har och 511 tusen kopior av allt!!! Men nu är det ordnat, ligger i separata mappar och en backup på bärbara hårdisken, Jonas jobb att bränna ut allt väntar på honom efter jobbet...=0)
Ett tips! Har ni inte ordning på era bilder, ta tag i det innan det är för sent!

Snart....

Är vi där igen....Jag längat så och kan inte riktigt fokusera på något annat!!